Monday, April 18, 2011

green tea


green tea ni antara pebret aku. da lame tak minum. g giant bli skotak bawak balik. singgah pakdin, beli nasik. balik umah, masak air, konon nak buat teh. pas air masak,

"nad, da masuk gula belom ni?"
"belom, masukkan la. guna senduk cik oii.. jgn guna camca." *camca? giler klasik bahasa dia ni.. haha. 
"bape senduk ni nad?" sambil senduk kan gula sambil wat-wat loghat kitorang nye studio master. hangpa apa ni...? haha
"ala.. letak je la.." *masukkan 3 senduk gula dalam jag. nad klua dari toilet
"woi, tu garam...! gula kat bawah la." *ngeng...! aku lagi yang kena. tu la.. ajuk lagi en.L. huhu
haish.. aku sangat berjodoh ngan garam. pagi tu pun aku yang kena, bangun tido, lapa giler.. gosok gigi, basuh muka, g dapo. mandi pas ni la. ade 2 keping roti. hmmm... siket nye. memang tak kenyang la, takpe, wat alas perot je. bukak planta, letak atas roti, bukak bekas gula, tabur secukup rasa atas planta, aku jenis pemanis, tabur banyak-banyak gula.. nyum nyum~~ ahh.. buat dua-dua la, buat lagi satu roti. da siap..! bawak g kat kusi antik, duduk. nk makan.. gigit roti,

"ape masin sangat planta ni..? darah tinggi la rakyat malaysia camni"

gigit lagi, tadi letak banyak gula da, asal takleh lawan masin planta ni? gigit lagi.. sah garam ni..! huhu.. asik aku je tekena tragedi garam ni :p adoi.. loqlaq betui.
------x------x------x------x------

malam, tekedek kedek kaco nad ngan miza.. siyes takde mood nak wat keje lagi. kalo takde mood takbleh gak kalo ngadap pun, tak jadi keje nye.. pas miza ngan nad wat keje, baru semangat nak buat jugak.. tu pun da kol 11 lebih baru start. bukak kertas mentega (butter paper :p) baru nampak planning aku macam bes. conteng-conteng. yeay...! idea datang mencurah-curah ke ladang gandum.

sambil-sambil online, sambil-sambil wat keje.. ngehehehe.. bukak skecap. adoi, suke wat hal. tu la, tamak haloba. sume skecap ko g install. kan da susa. try-try, dapat gak. macam bese, bile da passionate wat keje tu, tanak brenti da.. buat buat buat buat dan buat lagi. kan bagus kalo hari-hari aku semangat macam ni.

roomate aku yang sikit kecoh balik, lalu blakang aku. ade aku kesah? haha. buat keje lagi.buat buat buat dan tetibe, tuppp. screen gelap. mati katak je? *kecewa. langsung tak save tadi...! menyirap~~
haish~ makhluk ni.. sabo je la. suke ati dia je nak on off. mulut tadak ka nk tnya aku nga gune ke tak ke..?.. phfuuuuu~~ 

No comments:

Post a Comment